2012. február 28., kedd

Új médiumok bevonása és az esélyegyenlőség.

Kísérleti tendenciának mutatkozik, hogy oktatók igyekeznek bizonyos internetes felületet használni (pl.: facebook) a leckék, házi feladatok kiosztására. Valamint óraszervezési eseményeket bonyolítanak itt.
A próbálkozást pozitívnak ítélem meg, mivel a mai fiatalok nagy része(!) az interneten a számítógép előtt ülve szerveződik, tölti el szabadidejét. Ezért ezeknek a mezőknek a kiaknázása az oktatásra hatásos és logikus lépésnek tűnik.
Viszont említést kell tennünk azokról a leszakadó kistérségekről, ahol nem elérhetőek ezek a felületek és itt lép be az esélyegyenlőség kérdése az oktatásba. Az mondhatni "természetes" hogy bizonyos iskolák elmaradnak másoktól, mert támogatás hiányában vannak, a felszereléseket nem tudják fejleszteni és korszerűsíteni. Az viszont új dolog, lenne, hogy az oktatás szerveződési szintjéhez egyes diákok nem juthatnak hozzá. Vannak diákok, akik nem rendelkeznek internet hozzáféréssel, esetleg PC-vel sem. Egy kisebb faluban, esetleg ez még egy közösségi térben sem érhető el.
Amire a figyelmet szeretném felhívni, hogy a próbálkozás jó, de egy osztály körében nem válhat diszkrimináció tárgyává. Ha van egy diák, aki nem bír ezekkel a lehetőségekkel, az oktató bármennyire szeretné nem élhet ezekkel az eszközökkel. Nem különböztetheti meg az oktató őket anyagi alapon, és az oktatásnak, aminek egyik feladata az egyforma lehetőségekhez juttatás, a társadalmi olló összezárása lenne, nem engedheti meg magának ezt.
A figyelmet csak arra hívnám fel, aki ezzel próbálkozik az legyen körültekintő. Az ötlet nem elítélendő, de bizonyos normákhoz és feltételekhez kötött.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése